Salı, Ağustos 28

Ateşi Yakalamak - Suzanne Collins | İnceleme

  Alevler İçindeki Kız kaş yapayım derken göz mü çıkardı acaba?
  Beni bu düşünceye iten Başkan Snow'un sinsi planları oldu tabii ki. İlk önce Peeta ile Katniss'in evliliğini istiyor. Bu, Katniss için bütün özgürlüğünün elinden alınması anlamına geliyor ne yazık ki. Her şeyden vazgeçmesi gerekecektir. Peeta ile sonsuza kadar bir 'oyun'nun içinde hapsolacaktır. Başkan Snow'un buradaki amacı kuşkusuz çıkması muhtemel olan isyanı bastırmak. Fakat Zafer Tur'unda, Rue'nun mıntıkasına geldiklerinde Peeta'nın teklifi ve Katniss'in söylediği, planda olmayan sözler ile ortalık iyice alevleniyor. Alaycı  Kuş, isyanı temsil eder hale geliyor adeta. Hal böyle olunca evlilik planının işe yaramayacağını anlıyor Başkan Snow ve ortaya Çeyrek Asır Oyunları'na galipleri gönderme planını ortaya atıyor. Bunun anlamı ise Katniss ve Peeta'nın da o Oyunlar'da yer alması ve muhtemel olan ölümleri...

  Kitaptaki asıl can alıcı noktalar ve heyecanlı bölümler bundan sonra başlıyor. Serinin bu kitabı, ilk kitabına göre bana daha durgun geldi. Hatta yarıda bırakmayı bile düşündüm. Ama herkesin bayıldığı bu seriyi bitirmek istiyordum. Çünkü insanların bu seride ne bulduklarını merak ediyordum. Aradığımı ben yine bulamadım, orası kesin.
  Kitap üç ana bölümden oluşuyor: Kıvılcım, İsyan ve Düşman.Beni etkileyen gelişmeler, İsyan bölümün ikinci yarısında başladı ve kitap sonuna kadar devam etti. Fakat bundan öncesi bana göre tam bir işkenceydi.

  Peki Çeyrek Asır Oyunları'nda neler oluyor? İlk önce şunu söylemeliyim ki kitabın sonunu tahmin etmeye çalışırken 'Acaba Peeta ölecek mi?' sorusunda ziyade aklıma daha çok 'Acaba ikisi, Katniss ile Peeta, nasıl kurtulacaklar?' sorusu meşgul etti kuşkusuz. Sanıyorum herkeste böyle olmuştur.
  Çeyrek Asır Oyunları'na gelecek olursak eğer Finnick'in yakınlaşmalarından elde ettiğim sonuca dayanarak   Katniss ile arasında bir şeyler olacağını sanıyordum. Fakat olaylar tahmin ettiğim gibi çıkmadı. Finnick'in ve 'diğerleri'nin başka bir planı var.
  Bu kitapta 13. Mıntıka'nın ismini duymaya başlıyoruz. E, ama 13. Mıntıka diye bir yer yok ki? Ya da biz mi öyle sanıyoruz? Olaylar pek sandığımız gibi değilmiş. 13. Mıntıka ile bir kaç düşünce ve planlamalar var. Serinin üçüncü ve son kitabında da bu planlamaları bol bol duyacağımızı zannetmekteyim.

  Kitabı genel hatlarıyla ele aldığımızda pek beğenmedim açıkçası. Herkesin bayıldığı bir seriye ben neden ısınamadım, bunu da bilemiyorum. Ama şu tartışılmaz bir gerçek ki, Suzanne Collins'in kurgusu gerçekten çok iyi. Katniss'in üstün zekası da su götürmez bir gerçek :)
  İlk inceleme yazımda biraz muhalefet bir tutum sergilemiş olabilirim fakat serinin biraz abartıldığını düşünüyorum... Okuduğunuz için teşekkürler!

  Kitabı İngilizce aslından çeviren Sevinç Tezcan Yanar ablamıza ve Pegasus Yayınlarına teşekkür ederiz. :)

4 yorum:

  1. Çok beğenilen herşey bana da biraz tatsız gelir,şartlanmadan sanırım.Beklenti yüksek oluyor.Ben bu seriyi genel olarak sevdim.Keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet beklentilerin yüksek olmasıyla ilgili olabilir. :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bu seriyi şimdi okusam severmiydim emin değilim o dönemde daha ilk baskısı yeni çıkıyordu kimse tarafından bilimiyordu ve kapağıda benim bu kitap iyidir kriterime uymuyordu. Haliyle sıfır beklentiyle ve sıfır bilgiyle başladım. O zamanın en büyük serisi alacakaranlıktı dersem belki çok daha açıklayıcı olur :D sevmemk mümkün değildi yani :D
    Ilk yazın bence çok iyi olmuş bende on okumaların yeni yazarlarındanım fark etmişsindir belki bekletilen yazılara erişemiyoruz merak etmiştim diğerleride benim kadar zorlanıyor mu acaba nasıl yazıyorlar diye gerçekten hoş bir inceleme olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet 'Kontrol bekleyen yazılar' sekmesinde görmüştüm sanırsam :) Kontrolü yapılana kadar kendi blogumda yayınlamak istedim ben de :D
      Teşekkür ederim, açıkçası ben korkuyordum ilk yazı olmasından dolayı. Çünkü seninki gibi ben de zorlandım açıkçası :) Tekrar teşekkür ederim yazar arkadaşım :)

      Sil

Bulamadın mı?

DMCA Protection