Mimlendik!

7 Haziran 2014 Cumartesi

  Uzun süredir yoktum buralarda, malum sınav senem bu sene. Bu sınav döneminde bu yazıyı yazmamın nedeni 'mim'. Bloggerlar arasında mim diye bir şey yayılmış durumda. Nedir bu mim hemen anlatayım: Efendim belirli kalıplarda sorularımız var ortada. Mimlediğimiz kişiler bu soruları cevaplıyor, bahsi geçen bloggerımızı daha yakından tanıma fırsatı bulmuş oluyoruz. Sonra bu blogger da başka bloggerları mimliyor ve olay ilerlemiş oluyor. Eh, tahmin ettiğiniz üzere ben de mimlendim! Kitap Karnavalı tarafından mimlendiğim soruları cevaplayalım o halde.

Blog açma hikayeniz nedir?

Ne yazık ki ilgi çekici blog açma hikayem yok. Hatırladığım kadarıyla depresif bir dönemden geçerken kendimi anlatma isteği duymuştum. Birilerine hakkımda bir şeyler anlatmak, özellikle dertlerimi anlatmak, hiç bana göre değildir. Duygusal çöküntü yaşadığım sırada, yazmaya en çok ihtiyaç duyduğum sırada blog açmıştım.

Blog isminiz nereden geliyor? Neden bu isim?

Benim ilk önce blog ismim url'deki gibi Sarımsak idi. Neden Sarımsak çünkü; sarımsak tüketildikten sonra ağızda keskin bir tat bırakır. Sosyal çevrede ise sarımsak yedikten sonra birileriyle iletişim kurarsak bu sefer karşımızdaki kişiyi rahatsız eder sarımsak. Yani hem kendimi hem de başkasını rahatsız eden bir şey olmak istedim. :) Bir gün okuldan eve dönerken bloguma sebzeli meyveli bir isim ararken birden kafamda ampul yandı ve Sarımsak doğdu. :) 
Şu anki NTS'nin ise hafif gizemli yanı var. Benim ismim ve soy ismimin baş harflerini birleştirdiğimizde HİÇ kelimesi ortaya çıkıyor. Bunu değerlendirmeden durulur mu? Sarımsak'tan da vazgeçmiştim, daha olgun bir şeyler arıyordum. Hem de biraz daha kişisel bir şeyler... Ben bu HİÇ'i aldım evirdim çevirdim şu an bile bulamadığım bir dilin karşılığını aldım. Yani kısaca NTS, ingilizcesi 'nothing' olan hiç kelimesinin yabancı bir dilde kısaltımış karşılığı. Neden NTS çünkü; kendimi çoğunlukla bir hiç olarak görüyorum. Gereksiz ve boş olarak görüyorum. İsmimin de baş harflerinin hiç olmasını kullanmak istedim. Böylece NTS çıktı ortaya. :)

Hangi mevsimi seversiniz?

Yaz mevsimini severim. Kıştan da nefret ederim. :)

Bu mevsim size neyi çağrıştırıyor?

Geceleri başlayan internet gezinmelerin sabahın ilk ışıklarına kadar sürmesini çağrıştırıyor. :) Rahatlığı, o tatlı can sıkıntısını çağrıştırıyor.

Kırmızı ruj mu eyeliner mı?

Efendim, cinsiyet ayrımı görüyorum bu soruda. Ciddi bir ayrımcılığın kurbanı olmuş durumdayım. Lütfen... Lütfen...
Blog yazmak sana ne kazandırdı?

Blog yazmak bana kendimi daha iyi tanıma fırsatı kazandırdı. Süper arkadaşlıklar kazandırdı. Harika deneyimler kazandırdı. Birazcık da para kazandırdı :)

Kitap okumak mı bir şeyler yazmak mı?

Güzel soru. Burada bir şeyler yazmaktan kasıt blog yazmak ise, %50 kitap okumak %50 bir şeyler yazmak diyeceğim. Ama eğer buradaki kasıt gerçek bir yazarlık ise, gerçek bir kitap yazmak ise, kesinlikle kitap okumak. Ben kesinlikle kitap yazma stresi altına giremem. Ben sıkılırım be. Araştırma yapacaksın bir sürü filan. Fiyuu, hevesim kaçar. Deneme tarzında bir şeyler yazmak olabilir ama bak.

Şiir mi roman mı hikaye mi?

Şiirden hiç anlamıyorum desem... Okuduğum, okuyabildiğim, adam akıllı anlayabildiğim tek şair Emily Dickinson. Sohbet aralarında 'Dur bak Nazım Hikmet ne güzel söylemiş' diyerek entelektüel bir hava yaratamıyorum yani. Hikayeye gelince, bana biraz ağır geliyor. Daha doğrusu yoğun geliyor. Ben zeki bir insan değilim olaylar yavaş yavaş olacak. Sakin sakin. Aralarda saçmalama payı bırakılacak. Bir paragrafı kaçırdığında sıçış yaşamayacaksın. Bu özellikler hangi türde var peki? ROMAN! :)

En çok etkilendiğin film?

Prayers for Bobby. Ben çok az filmi iki kez seyrederim. Gerçekten beğendiysem iki kez seyrederim ve yanlış hatırlamıyorum Bobby'i üç kez seyrettim. Dehşet etkilendiğim, her izlediğimde hönkürerek ağladığım bir film. Şu an aklıma gelince gözlerim hemen buğulandı bile. O derece :) Yakın zamanda ise X-MEN'in yeni filmini izlemiştim. O da harikaydı, aklımdan çıkmıyor!
Hangi tür kitap/film?

Ah gençliğim, önceden nasıl da fantastik kitap diye ölürdüm. Şimdi fantastik kitap elime almaz oldum! Kitap da pek tür ayrımı yapmam. Deneme de okurum, araştırma kitabı da okurum, anı-mektup-roman karışımı bir şeyler de evelallah okurum. Filmlerde ise Marvel yapımı filmlerin önünde saygıyla diz çökerim. Dram filmlerini izlerim daha çok. Romantik ve korku filmleri pek bana göre değil.

Öğrenci olmak mı iş hayatı mı?

Öğrenci olmak bitmek bilmez boş bir yolculuk bana göre. %80'i gereksiz, pratik olmayan bilgilerin kafamıza yerleştirildiği eğitim döneminde öğrenci olmak yerine gider paşalar gibi satış temsilcisi olurum. Ha, kapital sistem seni sürüm sürüm süründürür eğer okumak yerine çalışmak dersen. Neyse efendim, iş hayatı diyorum. Yaşasın ekonomik bağımsızlık! Kahrolsun kalın ders kitapları!

Kitap okumak mı film izlemek mi?

'Sevmek bir ömür sürer, sevişmek bir dakika!' şarkı sözünü bu soruya uyarlarsak cevabı vermiş olurum. Film izlemek, ne bileyim, oldu bitti, hooop, tarzı, acele işi yahu! Aksiyon türünde filmi tercih ederim ama diğer türlerde kitap okumak başlıca tercihim.

Klasik giyinmek mi spor giyinmek mi?

Şimdi yukarıda iş hayatı dedik dedik, gelip burada spor giyinmek demem çok ironik olacak ama spor giyinmek diyorum. Zaten zayıf ince bir şeyim, klasikler hiç yakışmıyor bana. 

Almaktan asla vazgeçmeyeceğiniz şey ne?

Bir bloggera sorulacak soru mu bu? Elbette kitap! 

En sevdiğin yemek nedir?

Makarna, mantı, yaprak sarması gibi harika yemekleri sayayım da bu saatte canım çeksin.

En sevdiğin dizi?


Zaten çok az dizi izliyorum. Hepsini de birbirinden çok seviyorum. True Blood olsun, (son sezonda bir saçmalamış olsa da) Modern Family olsun, My Mad Fat Diary olsun, American Horror Story olsun, hepsi birbirinden güzel.

Özel bir yeteneğin olsa bunun ne olmasını isterdin?

İnsanların düşüncelerini okuyabilmek isterdim. Bir olay karşısında kişilerin gerçekten ne düşündüklerini öğrenmek harika olurdu bence. 

Hasta olmanın en kötü yanı nedir?

Silmekten yara olmuş bir burun... 

Alınacak listen var mı? İlk 5'i nedir?

Var, olmaz olur mu? Ayakkabı, bir iki kitap, hırka, pantolon, bir iki tişört.

İlk aldığın makyaj malzemesi nedir?



Erkek bir bloggera böyle final sorusu olmaz olsun... Cinsiyet ayrımcılığınızı kınıyorum efendim!

Bu kadardı! Benim mimlediğim blog şu an maalesef ki yok. Çok yalnızım dostlar! Birilerine danışacağım, bulursam mimlediğim blogu burada bulabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Köşe Yazıları